Uusi Nokia Tune on käsittämätön valinta

Syyskuun alussa Nokia käynnisti uuden Nokia Tunen etsinnän tai oikeastaan versioinnin etsinnän. Nyt on tuo kisa saatu päätökseen ja voittaja ainakin henkilökohtaisesti täysin käsittämätön “viiden pennin autotunevokoderi”-köntti.

Kilpailu houkutteli 1.4 miljoonaa kävijää, eri kilpailutöitä kuunneltiin yli 11 miljoonaa kertaa ja kaiken kaikkiaan ehdokkaita oli reilut 6 000. Italialaisen Dj:n Valerio Alessando Sizzin dubstep-versio ennakkoladataan yli sataan miljoonaan Nokian puhelimeen.

Ja tältä se voittajaraita kuulostaa.

Kisan tuomaristossa istuivat mm. Nokian Sound Design Manager Tapio Hakanen, yksi Audio Branding Academyn perustajista Kai Bronner, Sound Business -kirjan tekijä Julian Treasure, SoundCloudin Brand and Marketing Communications -osaston johtaja Mark Dewings ja Nokian muotoilujohtaja Marko Ahtisaari.

“Voittaja edustaa energisyydessään hyvin vahvasti tämän hetken soundia. Se käyttää 24 sekunnin kestonsa nokkelasti. Siinä on selkeä intro, keskiosa ja loppu, jotka kaikki sopivat toisiinsa todella sulavasti. Sovitus on yksi niistä lukuisista esimerkeistä siitä, kuinka joustavasti Nokia Tunen melodiaa voi muunnella.”, summa Hakanen.

En vain yksinkertaisesti pysty käsittämään millä perustein tämä biisi on oikein saatu voittajaksi. Mitään muuta sisältöä tuossa kun ei tunnu olevan kuin intro, keskiosa ja loppu. Kaipa se on ihan kiva, jos tykkää.

http://aani.nokia.fi/2011/10/10/nokia-tune-remake-kilpailun-voittaja-saa-hittinsa-miljoonien-kuultavaksi/


Posted

in

by

Comments

2 responses to “Uusi Nokia Tune on käsittämätön valinta”

  1. kai zuu

    It’s dubstep muthafuckaaaa!!

  2. kai zuu

    It’s dubstep muthafuckaaaa!!

  3. TEro

    Dub step on oikeesti hyvää, toi on vaan autotunevokoderiskeidaa alusta loppuun.

  4. TEro

    Dub step on oikeesti hyvää, toi on vaan autotunevokoderiskeidaa alusta loppuun.

Tämäkin sivusto käyttää "keksejä" ja siitä pitää EU-lakien mukaan kertoa myös käyttäjille. Käyttämällä sivustoa hyväksyt sen. Emme me niitä tietoja oikeastaan mihinkään käytä, mutta Googlen mainoksia niiden avulla kohdennetaan paremmin.