Scythe of Orion – the Dawn of Scythe of Orion
Aivan järkyttävä virhe bändiltä jo heti alkuun: bändin nimeä ei lue selkeästi missään. Ei kansissa eikä itse levyssä. Luulin aluksi että tuo the Dawn of Scythe of Orion on bändin nimi, mutta vasta saatteesta selvisi että se olikin kyseisen demon nimi. Se tosin on myös ehkä paskin nimi pitkään aikaan mitä on tullut vastaan. “Orionin viikatteen aamunkoitto”. Edes Dimmu Borgirin levyillä ei ole noin järkyttävän tekotaiteellisia nimiä. Bändin taiteellisuus taitaa siis rajoittua ainoastaan musiikin puolelle, koska kannetkin ovat myös aivan järkyttävän rumat.
Soittotaidoltaan bändi kuulostaa osaavalta porukalta. On viulua, koskettimia ja ties mitä härpätintä sinne melodisen hevin sekaan sotkettu, mutta soitto on mautonta, sielutonta sekä laahaavaa ja soundit eivät todellakaan ole sieltä munakkaimmasta päästä. Lisäksi sovitukset ja laulajan ääni aiheuttivat niin pahat ärsytysreaktiot jo ensimmäisellä kuuntelukerralla, enkä tätä haluaisi kuunnella ellei olisi pakko.
Haukkuminen ei ole koskaan kivaa, edes syystä, mutta pakko sanoa että tämän bändin tuotoksen kohdalla on tehty monta asiaa niin väärin, etten voi antaa muuta kuin 1/5 tälle tuotokselle. Tässä muodossaan tällä ei ole minkäänlaista imuvoimaa eikä potentiaalia, paremmin tuotettuna ja totaalisen imagomuutoksen jälkeen saattaisi ehkä ollakin.
Arvosana : 1/5
Arvostelu julkaistu : 2008-01-27
Arvostelija : Anssi Tenhunen
Nämä tekstit ovat ajalta ennen nykyaikaa (noin niinkuin sivustoteknisessä mielessä), arkistomateriaalia siis. Tuorein arvio on julkaistu 12.12.2011 ja vanhin 5.2.2001. Yhteensä arkistosta löytyy 10190 levyarviota.
Comments
One response to “Levyarvostelut”
[…] „Levyarvostelut-Konsortiumsprojekt III – Terra Incognita (Die unentdeckte Welt)“. Noise.fi [fi] (Rezension) (auf Finnisch). 26. Oktober 2003. Abgerufen am 26. Februar […]