Otus – Demo 2005
Internetin ihmemaan avulla koottu Otus on Pohjanmaan hyisiltä tundrilta käsin operoiva viisikko, jolla on varsin kirjavaa taustaa Hätäpaskan hc-räyhäämisestä Absoluuttisen nollapisteen progehämyilyyn. Vaikutteiksi ilmoitetaan perinteinen hevi ja grunge, mutta itse tyytyisin kutsumaan yhtyeen toisen demon sointia Iron Maiden -henkisellä kitaroinnilla sekä naislaululla ryyditetyksi poprockiksi.
Teija Salmen kohtalaisen hyvä ääni on lähempänä osastoa Lullacry kuin Nightwish, vaikka huomattavasti kevyemmissä sfääreissä kellutaankin. Skaala venyy ihan mukavasti, mutta äänenkäytössä on vielä arkuutta ilmeisesti kokemuksen puutteen vuoksi, ja lisäksi ääni on jäänyt miksauksessa hieman liian kuulumattomiin. Soundit ovat kaikilta osin varsin ohuet ja perinteisen demomaiset, mikä vie hieman uskottavuutta yhtyeen sinänsä toimivilta melodioilta ja kappaleaihioilta. Avausraita That Day on hyvinkin kevyttä kauraa, siinä missä Just a Shame viittaa enemmän Rautaneitsyen kasarituotantoon. Pohjanmaalaisten kehityskäyrän suunnasta on tämän näytteen perusteella paha sanoa mitään, mutta kyllä vastaan on huomattavasti kurjempiakin tekeleitä tullut.
Arvosana : 3/5
Arvostelu julkaistu : 2005-04-06
Arvostelija : Antti Kavonen
Nämä tekstit ovat ajalta ennen nykyaikaa (noin niinkuin sivustoteknisessä mielessä), arkistomateriaalia siis. Tuorein arvio on julkaistu 12.12.2011 ja vanhin 5.2.2001. Yhteensä arkistosta löytyy 10190 levyarviota.
Comments
One response to “Levyarvostelut”
[…] „Levyarvostelut-Konsortiumsprojekt III – Terra Incognita (Die unentdeckte Welt)“. Noise.fi [fi] (Rezension) (auf Finnisch). 26. Oktober 2003. Abgerufen am 26. Februar […]