Levyarvostelut

Killswitch Engage – End Of Heartache

Killswitch Engage pääsi nauttimaan hieman suuremmasta suosiosta jo vuonna 2002 (nu-metallin kultakaudella) julkaistun Alive Or Just Breathing -albumin myötä, mutta kaikki ei mennyt aivan suunnitelmien mukaisesti. Pian julkaisun jälkeen vokalisti Jesse Leach ilmoitti eroavansa henkilökohtaisiin syihin vedoten ja pian uudeksi kapuksi löydettiinkin tumma Howard Jones. Jonesin tulkinnat keikoilla KsE:n vanhoista kappaleista eivät olleet kovin loistavia, joten nähtäväksi jäi miten Jones suoriutuu levytyssessioissa.

Viime vuonna julkaistu End of Heartache on oman genrensä mestariteos ja etenkin teos, jossa Howard Jones loistaa. Uuden aallon jenkkimetallia soittava KsE on saanut samaan pakettiin mahtumaan mahtipontiset laulumelodiat, raskaat ja monipuoliset riffijunat, loistavat sovitukset ja ennen kaikkea kirkkaan yleissoundin. 42-minuuttisen levyn alkupuoli on yhtä hittiä toisensa perään ja loppupuoli astetta hardcorempaa materiaalia. Levyn tuottaneen kitaristi Adam Dutkiewiczin ja Howard Jonesin yhteistyö kuulostaa paremmalta kuin loistavalta. Etenkin Jonesin riipivän kauniit ja katkerat puhtaat lauluosuudet Breathe Lifessa sekä Resident Evil 2 -soundtrackiltä löytyvässä The End of Heartache -biiseissä nostavat niskakarvat pystyyn. Yksi itseäni ilahduttaneista seikoista olivat sanoitukset, jotka eivät ansainneet parental advisory -tarraa levyn kanteen. Siis äidit, älkää olko huolissanne!

Tulevaisuus näyttää, pystyykö KsE petraamaan tästä loistavasta levystä vieläkin kovempaan suoritukseen. Monet tahot ovat sanoneet bändiä tulevaksi Metallicaksi, mutta voiko sellaista koskaan tulla?

Arvosana : 5/5
Arvostelu julkaistu : 2005-02-10
Arvostelija : “Johhnie Cochran Jr.”

Nämä tekstit ovat ajalta ennen nykyaikaa (noin niinkuin sivustoteknisessä mielessä), arkistomateriaalia siis. Tuorein arvio on julkaistu 12.12.2011 ja vanhin 5.2.2001. Yhteensä arkistosta löytyy 10190 levyarviota.

Comments

One response to “Levyarvostelut”

  1. […] „Levyarvostelut-Konsortiumsprojekt III – Terra Incognita (Die unentdeckte Welt)“. Noise.fi [fi] (Rezension) (auf Finnisch). 26. Oktober 2003. Abgerufen am 26. Februar […]

Tämäkin sivusto käyttää "keksejä" ja siitä pitää EU-lakien mukaan kertoa myös käyttäjille. Käyttämällä sivustoa hyväksyt sen. Emme me niitä tietoja oikeastaan mihinkään käytä, mutta Googlen mainoksia niiden avulla kohdennetaan paremmin.