Levyarvostelut

Karoshi Lovers – There Is No Alternative

Karoshi Loversin kolmas albumi ei päästä bändin faneja helpolla. Helsinkiläistrio on päivittänyt jälleen soundiaan, mutta uudistuksista huolimatta There Is No Alternative on lähes suoraa jatkoa viime vuosikymmenellä julkaistuille edeltäjilleen, niin hyvässä kuin pahassa.

Yhtye on jatkanut soundinsa ja tyylinsä virtaviivaistamista, mutta niistä harmittavista hudeista kolmikko ei ole vieläkään päässyt eroon. Avausraita Wrapped in Plastic rokkaa komeasti glamin, postpunkin ja diskon välillä, mutta tämän jälkeen ote lipsuu pahemman kerran. Kuulas Ties soi toki upeasti, mutta vasta kuudentena kuultava What a Joke saa sitkeän laskun oikenemaan kunnon nousuksi ja lunastaa alun lupaukset. Bändin soundissa ja Ms. Stressin laulussa ei sinällään ole mitään vikaa, mutta esimerkiksi More Satan on niin käsittämättömän ala-arvoinen vetäisy, ettei sen päätymistä albumille voi ymmärtää mitenkään.

Onneksi parhaat numerot ovat kuitenkin vasta edessä, ja kun What a Joke hiipii varjoista esiin, on vaikea olla rakastumatta kuolopoppareihin uudestaan. Reippaampi Pop Pop nostaa mukavasti kierroksia, ennen kuin albumin todellinen mestariteos The Future & the Past päästetään irti. Kaikki loksahtaa kohdilleen viimeistään silloin, kun Ms. Stress hokee ”can you tell me the difference between the future and the past” ja baritonikitaran varressa soittava Kid Karoshi murisee samaa lausetta loputtomiin. Kiekon sulkeva Last Song on tunnelmansa ja eeppisyytensä puolesta taas lähes täydellinen päätös. Harmi vain että materiaalista kolmannes on melkoista sylppyä.

Arvosana : 3/5
Arvostelu julkaistu : 2011-10-24
Arvostelija : Mika Roth

Nämä tekstit ovat ajalta ennen nykyaikaa (noin niinkuin sivustoteknisessä mielessä), arkistomateriaalia siis. Tuorein arvio on julkaistu 12.12.2011 ja vanhin 5.2.2001. Yhteensä arkistosta löytyy 10190 levyarviota.

Tämäkin sivusto käyttää "keksejä" ja siitä pitää EU-lakien mukaan kertoa myös käyttäjille. Käyttämällä sivustoa hyväksyt sen. Emme me niitä tietoja oikeastaan mihinkään käytä, mutta Googlen mainoksia niiden avulla kohdennetaan paremmin.