Noctilucent – Demo 2009
Ensimmäisen demonsa pyöräyttänyt tamperelainen Noctilucent on toiminut noin viiden vuoden ajan. Nimeämättömällä esikoisellaan orkesteri esittäytyy rumpukoneen vahvistamana triona, joka liikkuu jossain melodisen metallin rajamailla. Ensimmäisenä soiva täkysiivu Fallen on melko tutunkuuloinen tapaus, jossa on pyritty luomaan koukkua sekä tarttumapintaa ehkä vähän liiankin kovaa. Puristus on hirmuinen ja ainekset kohdillaan, mutta jokin siivussa silti mättää. Toisena kuultava Caledonian Winds yllättää sitä vastoin positiivisesti. Alun laukkasemifolkmetalli kun vaihtuu yllättäen upeaksi tunnelmoinniksi, tätä lisää! One Silent Prayer ja Angel Eyes ovat tasavahvoja raitoja, jotka eivät tuo enää pakettiin mitään uutta, mutta etenkin ensin mainitun melodia jää nopeasti soimaan päähän, mikä on aina hyvä merkki. Kuparinen on rikottu, joten nyt vaan tien päälle, rumpali kannujen taakse ja sitä kokemusta keräämään, niin eiköhän se siitä.
Arvosana : 3/5
Arvostelu julkaistu : 2009-11-16
Arvostelija : Mika Roth
Nämä tekstit ovat ajalta ennen nykyaikaa (noin niinkuin sivustoteknisessä mielessä), arkistomateriaalia siis. Tuorein arvio on julkaistu 12.12.2011 ja vanhin 5.2.2001. Yhteensä arkistosta löytyy 10190 levyarviota.
Comments
One response to “Levyarvostelut”
[…] „Levyarvostelut-Konsortiumsprojekt III – Terra Incognita (Die unentdeckte Welt)“. Noise.fi [fi] (Rezension) (auf Finnisch). 26. Oktober 2003. Abgerufen am 26. Februar […]