Vomitory – Redemption
Perinteisen brutaaliin ruotsideathiin luottava Vomitory eli kotoisammin Oksentamo on julkaissut uudelleen toisen levynsä Redemption. Alun perin neljä vuotta sitten ilmestynyt albumi myytiin aikanaan loppuun ja on nyt jälleen saatavana, bonusbiiseillä varustettuna.
Redemption kuulostaa välillä Slayerin astetta raaemmalta pikkuveljeltä, välillä kuuluu enemmän vaikutteita saksalaisesta thrashista. Pääosin melodiat ovat kuitenkin sitä ehtaa ruotsalaista laatua. Vokalisti Jussi Linna ei ole genren parhaita laulajia, mutta hyvin miehen murina sopii tähän teurastukseen. Soundit ovat sopivan tunkkaiset, Redemptionia ei ole äänitetty missään tynnyrissä, mutta turhasta kliinisyydestäkään ei ole pelkoa. Levy on helppo nähdä sitä seuranneen Revelation Nausean luonnollisena edeltäjänä.
Sävellykset ovat toimivia ja kappaleet sopivan lyhyitä. Vaihtelua esiintyy, mutta näin 13 kappaleen pakettina pieni puutuminen iskee väkisinkin levyn loppupuolella. Lyhyempänä annoksena Vomitoryn aggressiota kuuntelee kyllä mielellään.
Bonusbiiseinä kuultavat demobiisit sekä Nappis– ja Sodom-coverit ovat juuri sitä, mitä voi odottaakin.
Arvosana : 3/5
Arvostelu julkaistu : 2003-09-15
Arvostelija : Antti Kavonen
Nämä tekstit ovat ajalta ennen nykyaikaa (noin niinkuin sivustoteknisessä mielessä), arkistomateriaalia siis. Tuorein arvio on julkaistu 12.12.2011 ja vanhin 5.2.2001. Yhteensä arkistosta löytyy 10190 levyarviota.
Comments
One response to “Levyarvostelut”
[…] „Levyarvostelut-Konsortiumsprojekt III – Terra Incognita (Die unentdeckte Welt)“. Noise.fi [fi] (Rezension) (auf Finnisch). 26. Oktober 2003. Abgerufen am 26. Februar […]