Sony myös Suomen markkinoille Spotifyn kilpailijalla

Sony Entertainment Network on ilmoittanut laajentavansa pilvipohjaisen Music Unlimited -musiikkipalvelunsa Suomeen ja muihin Pohjoismaihin. Joulukuussa 2010 aloittanut Music Unlimited -palvelu sisältää nyt yli 15 miljoonaa kappaletta kaikilta suurimmilta levy-yhtiöiltä, johtavilta itsenäisiltä levy-yhtiöiltä ja suurimmilta maailmanlaajuisilta julkaisijoilta.

”Alle vuodessa Music Unlimited on levinnyt 13 maahan ja se saavuttaa satoja miljoonia olohuoneita ja matkapuhelimia,” kertoo Tim Schaaff, Sony Network Entertainmentin johtaja. ”Kuluttajat ovat huomanneet, että Music Unlimited on kätevä ja helppokäyttöinen ja se mahdollistaa musiikin kuuntelun missä ja milloin vain. Tulevana vuonna aiomme pitää vauhtia yllä tuomalla palvelun yhä uusiin laitteisiin sekä yhä useampien kuluttajien käytettäväksi ympäri maailman.”

9,99 euron kuukausihintainen Music Unlimited -palvelu vastaa hyvin pitkälti Spotifyta. Palvelu tarjoaa silloin rajattoman kuunteluoikeuden ilman mainoksia ja siihen voi yhdistää usean eri laitteen ja sitä voi kuunnella muun muassa uusilla Sony BRAVIA® television malleilla, Blu-ray-soittimilla, PlayStation 3 ja PSP (PlayStation Portable) -pelikonsoleilla, tietokoneilla, Android-pohjaisilla taulutietokoneilla ja puhelimilla. Tietenkin mukaan on lyöty myös ne perinteiset soittolistojen luonti jne.

3,99 euron kuukausihintainen perustili puolestaan on ennemminkin radio. Käyttäjä voi kuunnella kymmeniä räätälöityjä kanavia. Spotifyn kaltaista “puoleen hintaan vapaasti”-tyylistä mahdollisuutta ei Sony tarjoa. Radio kyllä “opettelee” tuntemaan käyttäjän musiikkimakua mm. “peukutusten” perusteella ja luo niistä sitten räätäläityjä radioasemia.

Music Unlimitedia voi kokeilla ilmaiseksi 30 päivän ajan.