Livearvostelut
Nämä tekstit ovat ajalta ennen nykyaikaa (noin niinkuin sivustoteknisessä mielessä), arkistomateriaalia siis.
Nämä tekstit ovat ajalta ennen nykyaikaa (noin niinkuin sivustoteknisessä mielessä), arkistomateriaalia siis.
Paulin lämppärinä Turussa toimi Kilpi, jonka Judas Priestiä ja Popedaa sekoitteleva hevi ei ole tehnyt allekirjoittaneeseen järin suurta vaikutusta. Kilpi hoiti tonttinsa kuitenkin ammattimaisesti, ja yleisö tuntui viihtyvän. Pian puolenyön jälkeen lauteille asteli Prowlerin säestyksellä maestro itse.
Vaikka Maideniä illan aikana runsaasti kuultiinkin, ei Di'anno ainakaan NWOBHM-imagoonsa ole takertunut. Mies näytti nimittäin jonkinlaiselta prätkäkundin ja Fred Durstin sekoitukselta. Mutta mitäpä tuosta, kun asennetta ja virtaa tuntui edelleen riittävän. Setistä kaksi kolmannesta koostui kahden ensimmäisen Maidenin levyn biiseistä, joita täydennettiin Di'annon oman soolotuotannon parhaimmistolla. Parhaiten toimivat kenties Remember Tomorrow ja Strange World, kun taas Phantom of the Opera jätti hieman toivomisen varaa. Mainitsemisen arvoinen on myös Sanctuaryn punk-sovitus, joka kuulemma vastasi sitä, millaiseksi biisi alun perin oli tarkoitettu, ennen kuin "Maiden ryssi kappaleen". Muutoinkin sovitukset heijastelivat Di'annon viehätystä rankempaan metalliin ja punkiin, eikä alkuperäisten versioiden kopiointiin pyrittykään.
Teknisesti niin Paulin kuin Killers-bändinkään suoritus ei toki ollut virheetöntä. Esiintyjillä oli kuitenkin hyvä fiilis, ja tämä tunnelma välittyi mielestäni myös Feenixin varsin runsaslukuiseen yleisöön. Keikan jälkeen saattoikin siirtyä tyytyväisenä ja hymyssä suin kebab-kioskin jonoon.
Pieni klikki auttaa, pidä Noise hengissä!
ISO KIITOS!