Äänestä oma suosikkisi Roskildeen

Pohjois-Euroopan suurin festivaali, tanskalainen Roskilde Festival haluaa jälleen kuulla ympäri maailmaa sijaitsevan yleisönsä mielipiteen.

Roskilde Festival ja Tuborg ovat yhdistäneet voimansa löytääkseen lupaavia artisteja ja bändejä esitelläkseen heidät Roskilde Festivalin yleisölle OnStage-kampanjassa. Roskilde Festivalin musiikillinen ohjelmisto on aina ollut moninainen ja festivaalin pääteemoja on esitellä nousevia tähtiä.

Suuri yleisö pääsee nyt suosittelemaan lempiartistejaan ja -bändejään Roskilde Festivalin musiikkibuukkaajille, jotka valitsevat suositeltujen nimien joukosta kaksi soittamaan tulevana kesänä festivaalin Pavilion Junior -lavalla. Kyseessä ei kuitenkaan ole suosion määrään perustuva kilpailu. Roskilde Festivalille ei päädy välttämättä soittamaan ne eniten suositteluja saaneet nimet, vaan festivaalin musiikkitiimi lukee huolella myös yleisön perustelut ehdotuksilleen. Jokainen ehdotus on siis arvokas!

Ihmiset voivat ehdottaa artisteja ja bändejä Facebookin kautta.

OnStage-kampanjan artistisuosittelujen seitsemän ohjenuoraa ovat:

  • Ehdota pohjoismaista artistia tai bändiä
  • Ehdota suurelle yleisölle vielä tuntematonta nimeä
  • Ehdota artistia tai bändiä, joka ei ole aiemmin soittanut Roskilde Festivalilla
  • Ehdota artistia tai bändiä, joka on mielestäsi ansainnut seuraavan askeleen urallaan
  • Ehdota artistia tai bändiä, joka edustaa mitä tahansa lukemattomista musiikkityyleistä, joita Roskilde Festivalin lavoilla kuullaan
  • Ehdota artistia tai bändiä, joka omaa rohkeutta soittaa 2 000 ihmisen yleisön edessä
  • Ehdota artistia tai bändiä, joka potkii perseelle, saa veresi jäätymään, hiuksesi sojottamaan, pääsi nytkymään ja / tai tanssikenkäsi vipattamaan

Kaikkien artisteja ehdottaneiden kesken arvotaan neljä lippupakettia, joista jokaisesta löytyy viisi lippua tulevan kesän festivaalille sekä fanitapaaminen Pavilion Junior -lavan backstagella.

– Roskilde Festival pyrkii aina olemaan silmien tasolla yleisönsä kanssa ja kuuntelemaan heitä. Saamme paljon spontaaneja lähestymisiä; niin haukkuja kuin kehuja, ja se on meille tärkeää. Yllätymme aina yleisömme tietämyksestä ja kiinnostuksesta festivaalia kohtaan. Tämä kampanja ja yhteistyö Tuborgin kanssa on jatkumoa samalle, mitä olemme yrittäneet parhaimpamme mukaan tehdä vuosia. Tulemme aina kuuntelemaan yleisöämme, tämä on kuitenkin heidän festivaalinsa, kertoo Pavilion Junior -lavan ohjelmavastaava Stefan Gejsing.

Mahdollisesti jotain samankaltaista